torsdag 10 december 2009

Are you gonna go my way ?

By Lenny Kravitz!

Grymme bra låt! Vi hada våran Lpw idag och vi skulla uppträde med den låten.
Stod hemme i Lewis sovrum och övade sångteknik hele förmiddagen (lite pinsamt att han vet sånt bättre än mig när det är jag som går sånglinjen), men tackar så hjärtligt för hjälpen sötnos!

Vecka på vecka nu har jag fått super bra betyg på mine framträdanden och jag är jätte jätte nöjd med det, men dom har sagt att jag måste arbete mer på rösttekniken för ibland glömmer jag den när jag blir för inne i mitt framträdande så den här gången tänkta jag att fan vad jag ska koncentrere mig på rösten den här gången.

Men gott folk - och ni som känner mig vet ju att jag inte är den lugnaste personen i världen direkt och jag blir ju inte mer lugn när världens coolaste rocklåt går igång.
Så väl där på scenen var jag överallt och ingenstans, upp på väggar och tak och körde även ett skönt luftgitarrsolo, mitt hårspänne, eller jag kanske ska säge mammas hårspänne gick sönder när jag slet den ur håret för en headbang, men vad kan jag säge? - Rock on?

Fick excellent på mitt performance och läraren sa att det inte kunna bli bättre, det enda lilla jag skulla öve på var att inte luta mig bakåt samtidigt som jag sjung för då tappade jag stödet från magen och det är riktigt sant. Men jag gjorde ett försök och det funkade inte.

Näste vecka hada jag tänkt att någon kanske kan binde fast mig i en stol så att jag inte kan fare och flänge framochtillbaks utan bare koncetrere mig på rösten.
Japp, så får det bli!



Apropå ingenting så vaknade jag upp i morse och hada världens värk i ryggen, så här ligger jag nu i min säng, skadad, hungrig och utslagen - som en rockstar.
Nu fattes det bare att Lew ska komme hit och lage mat och ge mig massage så jag blir som en människa igen, men får vänte en timme till tills han är klar med sitt band.


Svea snart igen då,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar