fredag 6 november 2009

Home - sweet home !

På hemmeplan!
Min älskade vän Nea och hennes käre man Jesper kom igårnatt 00.35 och hämtade mig och Koffe på Arlanda. Hur snällt som helst, tack så mycket!
Vi släppte av Koffe i Harmånger, stannade sedan till i Gnarp och hämtade en bil till mig och sa hej till min älskade mor och far där på morgonkvisten runt 04.30.
Sedan for vi vidare mot Sundsvall, släppte av Jesper hemme hos honom och jag övertog min plats i Neas säng, där jag hör hemme. Så nu blir Jesper Nea-lös i 10 dagar - bad for you!


Klockan 08.00 imorse knackade Neas kusin på dörren och in kommer Nova - en stor rottweiler som vi ska vare hundvakt åt.
Och jag kan bare konstatere att vi varken ska ha krukplant, hund eller barn.

Runt 12.00 får jag ett samtal utav min älskade mor. Efter lite ströprat så säger hon att hon ska åke till Njurunda för att handle mat (eftersom att Gnarp har en mataffär med möglig mjölk och mjukbröd som är stenhårt eftersom att bäst-före-datumet är 1 år gammalt).
Så jag sa:
-Men älskade mamma, jag kan ju åke och handle åt dig! Jag är ju ändå i stan.
- Åh, va snällt..! Men jag har inte skrive inköpslistan än.
- Okej, men slå mig en pling när du har gjort det då.

10 min senare

- Heej, här är inköpslistan:

Rocola sallad

Persilja

Citron

Lime

Vitlök

Mynta

Mjölk

Mascarpone ost

Naturell yoghurt

Luft torkad skinka 12 skiver

500 g lamfärs

fikonvinäger

gurkmeja

seltin salt

frysta björnbär

muscovado socker

1 dl pinjenöt

1 dl skalade hasselnöt


Jag kan ju bare säge att jag gick rake vägen in på Ica Maxi, fram till charken och sa:

- Hej! Jag behöver allt det här, vars finns det?

Snabbt och smidigt! Tog typ 1 timme men det var det värt för att göre mamma en tjänst.



To night tonight tonight,


Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar