måndag 26 oktober 2009

Veckans skönaste

Komentarer och händelser.


1.
Jag, Valie och Matilda var påväg hem till deras hus för att lage lite middag, vi har nyligen haft en konversation om nyårsafton och att vi började skolan igen bare 4 dagar efter.
Då plötsligt ser vi fyrverkerier och Matilda säger:

- Oh, look! fireworks!

Både jag och Val intstämmer i oh:ande och tycker också att det är vackert.

A: I wondering why they are doing fireworks now?
V: Yea.. Me too..!?
M: Maybe its new year!?
V: Yea Matilda, that make sence, especially when it was 18th of October yesterday so it´s probably 31th December today!

2. Jag och Matilda skulla köpe en ipod till mig, jag är fruktansvärt dålig på teknik så jag tog med mig henne som stöd och hjälp. Väl inne på affären läser vi om en ipod som verker rimligt bra.
"Sale: you´ll get 2 case with your 4gb ipod" Sen stod det lite mer men det orker jag inte skrive.

M: ååh! det här är ju skit bra Agnes, köpt den!!
A: men är du säker? det står ju någe om två case? är det inte casen jag köper då?
M: näe, du får med dom också! det ende du behöver köpe är hörlurar.
A: men är den inte lite väl billig för att vare en ipod?
M: näe, det är extra erbjudande sen är den bare på 4gb, plus att du måste köpe hörlurar.

Okej, tänkta jag, det låter väl rätt bra så jag köpte det där erbjudandet.

Väl när jag hada betalt och hämtat ut min vara tyckte jag att den såg lite väl plastig ut, så jag tar ut den ur förpackningen för att ta mig en närmare titt. Och tro på fan!
Jag har köpt 2 case till en ipod och ett par hörlurar för 85pund = 950 kr.

3.
Matlida, jag och Val är påväg för att handle mat då vi möter en riktigt stilig rackare. Vi var nog alle överens om det och speciellt Matilda. För när vi har passerat denne snygging så vänder Matilda riktning och skutter glatt efter honom (på skoj) vilket hon dock nog inte hada räknat med var att han skulla vände sig om, vilket han gjorde, och vad han inte riktigt hada räknat med var en förvånad blond liten tjej som i princip trampade honom på tårna för att hon var så nära.
Deras ansiktsuttryck var guld värd och det skrattet de gav mig förlängde livet med år!

4.
Förste gången jag skulla gå själv och hälse på Matilda och Val var jag lite osäker på om jag skulla gå in i rätt hus. Det är väldans förvirrande då dom bor i radhus som ser identiska ut.
Väl framme knacker jag på dörren och ut kommer en stor, hårig karl med världens ölkagge och om jag inte visste bättre skulla jag tro att han vore kannibal och vela käke mig till frukost. Som ni förstår hada han inte det trevligaste utseendet och det kändes inte precis som att man vela dricke en kopp te med honom.
Jag kunna ganske snabbt konstatere att det varken var Val eller Matilda. Och när jag försöker rädde situationen säger jag:
- Eehm.. Do you want to.. eehm.. buy.. eehm.. cookies? Unfortunately, I haven´t them with me.

När han bare kollade på mig som om att jag vore dum i huvet (vilket han kanske med all rätt hada rätt att tycke) vinkade glatt till denne man och backade försiktigt ut från hans gård.
Behöver jag säge att såg till att aldrig gå fel igen?

5.
SKÖNASTE:
Manuel är en spansk gosse som delar hus med Val och Matilda.
En dag var han helt borta.
Jag frågade Val vars han var och hon berättade att han hada sagt dagen före att han funderade på att åke till Spanien över en dag men hon trodda ju självklart att han skojade. Vem åker fram och tillbaks till Spanien från London över dagen?
Men sagt och gjort. Alles våran Manuel hada åkt till Spanien över dagen och när han kom hem väntade två saftige p-botar på hans vindruta. Han hada ställt bilen över två p-ruter.


Och så till komentarerna.

1. Jag, Matilda och Teresa låg i sängen och pratade av oss lite innan vi skulla sove. Ämnet var sex, mänskligt sex, då Teresa säger:
- Ni vet väl att tidelag är lagligt i Sverige igen?

HAHA! Jag trodde att jag skulla dö av skratt!

2. Jag och Koffe gick och pratade då han säger:
- Alltid när jag går förbi parken på kvällen bruker jag se en räv.
A: Va? En räv?
K: Ja.
A: Mitt i London?
K: Ja.
A: Men är du säker på att det inte är en ekorre då?
Tysnad.
K: Agnes. Jag kan se skillnad på en räv och en ekorre.



Hahaa! Jag har så mycket mer men jag har redan skrive en hel novell och nu är jag övertrött och sitter och skratter åt allt.

Så med det säger jag
God natt,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar