söndag 25 oktober 2009

Phiphi iland -The place to be

Det har vare kvällens samtals ämne.
Efter en skön utekväll igår sov min vän Teresa över hos mig så när vi vaknade idag, inte allt för tidigt, bestämde vi oss för att ta tag i dagen.
Vi började med att gå till ett gym där vi tänkta skrive in oss.
Gick inte så bra med tanke på att man måste ha engelsk bank osv osv. Mycket irriterande.

Så gick vi vidare till våran andre punkt på "dagens göre lista" och det var att hämte Teresa´s keyboard som hon köpt i Ealing så vi tog bussen dit.
Väl framme efter en gosig, trång, illaluktande bussfärd gör Teresa ett försök till att runge denne dam som hon ska köpe keyboarden av. Tyvärr, fel nr!
Men vi tänkta att eftersom vi var i Ealing Broadway, vilket är en liten stad, så finns det nog någe internet café så att vi kan gå in på mailen och hämte det rätte numret.
Vi letade, och letade.. Letade och letade men inget internetcafé vi kunde finne på våran färd.
Så äntligen hittade vi ett! Men, japp, självklart ett "men" så var det stängt.
Så vi gav upp och åkte hem till mig för att invänte våran vän Nicole.

Våran tredje och viktigaste punkt på listan var att öve in sångerna som vi har för denna veckas Lpw. Så vi möter upp Nicole och går hem till Teresa för att öve. Men, självklart ett "men" blev vi sittandes på golvet med libanesisk kyckling, vatten och en konversation som tog över hele kvällen, nämligen:

THAILAND!

Vi insåg snabbt att Phiphi öarna är stället där allt händer. Känns lite roligt att sitte i London och prate om en liten ö mitt i havet som är 2 km lång och 1 km bred. Men så sant som det är sagt mine vännor, det är där det händer. Allt tok! Huaa sånna minnen vi delade med oss av.


Men missförstå mig inte, JAG ÄLSKER LONDON,


Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar