måndag 26 oktober 2009

Sassy female och britiskt braj

Britiskt braj? är det grejer det?
Tydligen enligt alle busar som står i gatuhörnen.
"Eyy you my friend! Wanna buy some really good stuff?"
Men va?!
Och jag känner bare känslan utav att ta hans lille envise skalle och slå in den i en betongvägg så han vakner någon gång.
Måttligt irriterande. Men nog om det.

Sassy female - en självsäker, rumpvickande, divig, målmedveten, stark, sexig, självupptagen, bitchig, inomhus-solglasögon-bärande kvinna.

Så beskrivs damen som jag har fått i uppgift att skrive en sång till.
Japp gott folk! Ni hörde rätt.
På våran songwriting kurs fick vi dra en varsin lapp ur en hatt och jag fick två ord:

1. Sassy female
2. Home

Så jag ska skrive en sång till en sassy female som ska ha huvudämnet "home" och låttiteln ska hete "home". Spännade! Typ .


Jag har alltid vare en sådan person som jämnt har skrive låtar på egen känsla, hur jag mår, vad jag känner för stunden och så vidare.
Jag har aldrig någonsin skrive en låt på beställning så det här är en ytterst svår utmaning för mig. Men mycket givande och rolig såklart!

Nu är klockan 00.18 och jag har nyss anlänt till min säng, direkt från skolan.
Var så trött så jag stupade framlänges och lät sängen omfamne mig. Vilade ögena sisådär 5 minutrar men kom sedan på mig själv: Justja! Jag har inte bloggat idag, ytterst viktigt! Så skärpning på hög nivå Agnes Nilsson.

Vi har iallefall repat 4 timmar i sträck nu och jag känner att äntligen är det en låt som passer mig och min röst, ska sjunge så jag blåser av lärarna från deras stolar på torsdag!

Etta James - Take what he´s got heter låten som vi ska uppträde med.

Är riktigt laddad men samtidigt så trött så att jag dör snart. Så en bra ide är att sove, sen kan jag vakne på torsdag.
Japp, så får det bli


Troll, du är saknad
tack för ditt stöd, gav mig genast nye krafter,


Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar