torsdag 29 oktober 2009

mycket hinns med och bare en vecka kvar..

.. tills jag åker till Svea! Ska bli så fruktansvärt skönt. Behöver verkligen vile rösten en vecka och få tankarna på annat än låtar, noter, takter, rytmer och ja ni förstår. Dock tror jag att dom kommer finnes med i min lille skalle ändå men jag ska göre mitt bäste för att bare umgås och inte plugge så mycket. Hur nu det ska gå till är en annan femma.

Idag har vare en fruktansvärt tung, lång och stressig dag.
Från midnatt och framåt:
00.00 - övade jag och Teresa lpwlåten
01.00 - övade vi styleslåten
02.00 - analyserade vi sönder två texter till stage technique och övade på dom sångerna
03.00 - flippade vi ut av trötthet, sket i allt plugg och började knarke satsumas och sjöng jullåtar
04.00 - 07.30 - slocknad som stockar i min så kallad, lille bunker till rum.
07.30 - runger väckarklockan
08.00 - runger igen eftersom att vi inte vaknade
08.30 - hopper upp i sängen i hopp om att inte komme försent till skolan
08.30 - 09.00 - frukost, dusch, renskrivning av låtarna
09.15 - SPRINGER TILL SKOLAN! (man blir inte insläppt om man kommer för sent vilket leder till minus poäng vilket leder till mycket onödigt jobb och övande hemme.)
09.30 - Stage technique
11.00 - plugg plugg plugg som ska vare klart tills näste lektion
12.45 - hetsäter lunch
13.00 - Lpw prep. inför näste vecka.
14.00 Veckas Lpw uppträdande
16.00 - Styles
18.00 - springer och köper maskeraddräkt tills imorgon, ska tydligen vare nån jävle katt jävel. En aning komiskt tycker jag, och ni som har läst inlägget "JAG HAR FÅTT EN LILLEBROR" förstår vad jag prater om. Det komiska var att festfixarna inte vissta om min katthistoria sen ger dom mig utav alle människer kattdräkten, sjukt lustigt!
18.30 - frisören. Japp tro det eller ej men för tredje gången i mitt liv var jag hos frisören. Det tog 4 TIMMAR! Förstår ni nu varför jag aldrig går till frisörer? Dock var dom här riktigt trevlig, jag fick te och kaker :)
22.30 - hemma, mat, sängen.

Så har min dag sett ut och nu ska jag öve på min pianohomework.

Förresten för er som är intresserade - jag fick jättejätte bra feedback på lpwuppträdandet idag. Trodda inte jag kunna få så bra så här kort in på terminen så det känns jävligt bra och jag är mycket stolt över mig själv och över vad jag hittills har åstakomme. Och det som känns bäst är att jag kommer bare fortsätte att kämpe uppåt tills jag når toppen!

Sing along,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar