lördag 31 oktober 2009

en kväll som katt och en ekonomiskt oberoende fräsching?

Vilken kväll - det är typ allt jag har att säge från början till slut.

Stressigaste dagen på veckan och för er som känner mig bruker det hände sådana där typiska saker som att man tapper bort mobilen och blir utelåst då man har som mest bråttom.
Men det löste sig - som vanligt.

Min älskade vän hada föreslage att vi skulla lage middag och dricke rosé som två riktige Londonsdamer innan vi förvandlade oss själve till kattrackare men det sket sig så vi köpte vodka och pizza istället. Så mycket bättre! Så mycket mer oss.


Helena hada planeret att göre en match making mellan mig en snygg läkarstudent vid namn Chris.
- Ja men vännen, då kan ju han försörje dig om du känner för det.
Ja, det var väl en riktigt bra idé att ha en fräsch läkare som back up om musiken skiter sig.
Men vet ni vad jag kom på - Skiter sig? Det kommer inte skite sig. Inte fan behöver jag en karl som kan försörje mig heller.
Snarare jag som ska försörje min man sedan när jag är en stor musiker.
Så kvällen slutade med att jag gick hem med min egne snygge läkarstudent - Helena.

06.30 - fortfarande fulle, trötte och slitne sedans kvällens bravader blir vi väckt utav ett väldigt högt oljud som visade sig vare vägarbete. Mitt utanför Helenas Oljudisolerade rum. - Fantastiskt, tack gud!
Detta höll på fram tills 11.00 då dom gav upp och gick hem. Vid det laget hada vi redana gett upp vårat försök till skönhetssömn för längesen. Vi bestämde oss för att åke till Wimbeldon då vi ändå var uppe med tuppen. Vi pratade lyckligt om att vi konstigt nog mådde väldigt bra efter gårdagen.
En timme senare kom bakfyllan som en käftsmäll - och här sitter jag nu, iklädd min store lodis flanellskjorta, ett trollruffs utan dess like och mängder med vatten. Min telefon pipier non-stop om info och pepp till fest ikväll men jag känner bare för att stanne inne och låte min bakfylla ta mig med storm. Kommer ändå att hände för eller senare.

Snart kommer Chris hit så ska vi se film eller nå sånt slött, kanske hänger Magnus också på om jag fattade det rätt?

Om en vecka är jag i Svea igen, längtes så!


Glad halloween. typ . eller vad man säger ?



Jag sakner dig . .

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar