fredag 16 oktober 2009

Lebb eller icke lebb? - det är frågan..

.. som jag fick utav min käre housemate Marc för ca en vecka sedan.
Jag blev självklart lite paff utav denna fråga då jag inte förstod vad han kopplade det till. Tyvärr så är han fransman och kan inte göre sig förstådd på engelska så jag fick inte ut något vettigt svar. Konversationen löd ungefär såhär:

M: öhm.. i wounder.. ing.. if yo ar lesbien? I ask Inga before if yo war. (Inga är en tjej som delar boende med oss)
Jag: haha?! ok, 2 questions,
1 - why did you asked her and not me?
2 - and why do you think that?

Han ryckte typ på axlarna och sa att han inte kunde förklara, så jag skrattade bare bort allting.

Så idag när jag, Matilda och en fransk tjej vid namn Barbara hade rast och var påväg att köpe lunch spottar jag på gatan, inget konstigt med det, engligt mig. Då får jag världens blick utav Barbara och hon nästintill skriker: WHAT ARE YOU DOING??!!!
Både jag och Matilda kollade på henne och trodde att hon skämtade så jag fråger lite lätt:

- what do you mean?
B: did you just spit?
Jag: öhm, yea, i think so..?! (jag spottar hele tiden så jag blev lite förvånad)
B: Omg!

Sen inleddes en djup diskution oss tre emellan om man inte gjorde så i Frankrike och hon berättade att det var bare killar som gjorde det, inga tjejer fick göre så.
Då gick det upp ett ljus för mig;

1. Jag föredrar öl med mine killkompisar istället för vin och finmiddag.
2. Jag är en väldigt öppen person som kan prate om allt, bl.a sex (vilket tydligen är mer en killgrej att göre här?!)
3. Jag älsker sport.
4. Jag spottar på gatan.
5. Jag rapar om jag känner för det.


Och jag skulle kunna göre den här listan mycket längre men det var just dom här grejerna som tydligen framkallade dette komiska missförstånd. Jag frågade även 2 engelska tjejer i klassen om det var fel att spotta på gatan och dom sa samme sak; det är bara killar som gör det.

Så idag när jag kom hem frågade jag helt enkelt Marc om det var för dom här anledningarna som han trodde att jag var homosexuell och han nickade lyckligt på huvudet, glad för att jag förstått vad som fick honom att tro detta.

Så inte vet jag, jag läre ju inte ska komme hem med någon engelskman, eller någon annan utländsk man (tjej?) heller för den delen eftersom det bare verker vare i Sverige som det är okej att spotta på gatan?

Men vet ni vad? - Jag klarer mig så fruktansvärt bra utan karlar som tycker att en tjej ska vare "tjejig".

Take me for who iam bitche´s - or leave me!


Nu blir det ett kokhett bad och masser med antibiotika så att jag blir helt frisk någon gång, sen bär det av till Tooting och Helena.

Ha en trevlig fredag,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar