fredag 16 oktober 2009

Amigos och småcitrusar

Eller nått.. jag är faktiskt så frukansvärt trött i mitt lille huve nu så jag förstår inte ens varför jag skriver.
Kanske för att jag så himla, verkligen, jätte gärne vill skrive och berätta vad jag gör och vad jag har gjort ikväll eller enbart för att jag är så övertrött och flummig och tvinges skrive detta inlägg utav min käre vän Helena som hotar mig att få sove på golvet om jag inte skriver, hennes tanke var att medans jag skriver detta inlägg kan hon vile sine små ögen ett slag.
Vilket utav dessa två påståenden ovan som är sant kan ingen riktigt svare på - Men om jag fick gisse skulle jag chanse på det andre alternativet.

Och nu äntligen till denne typiske fras för en bloggare:
"Min kväll har varit underbar, den började bra men slutade ännu bättre. Jag har nämligen"..
.. svullat strepsils, hetsätit antibiotika och gissa vad! - Jag har uppfunnit en ny drog, den kalles mandarin. "Mandarin, eller småcitrus som det egentliga namnet är kommer enligt en källa ursprungligen från Mauritius eller Kina. Småcitrus är en art i familjen vinruteväxter. Namnet mandarin kommer troligtvis från färgen på de oranga dräkterna som bars av de kinesiska ämbetsmännen som kallades för just; mandariner." Mer om detta fantastiskt intressanta ämne kan ni finna på www.wikipedia.se/mandarin
Vi har också hunnit med att halshugga gelebjörnar, halvt som halvt frusit ihjäl och dansat oss varma till Ricky Martins skööna hits Livin la vida loca iklädd en svart svampmössa för att hålla värmen.

Men nu ska jag lägge lite ectalyptustandkräm under näsan på Halonken utav 3 enkla anledningar
1. Hon är lite sjuk och jag har hört att ectalyptus är mycket bra mot förklyningar.
2. Hon sa alldeles innan hon somnade att hon måsta gå upp och borste tandarna men att det kändes jobbigt så om jag tar med mig tandkrämen till sängen blir hon säkerligen glad.
3. Det är så bra att ha en anledning till att klete lite tandkräm i ansiktet på någon, det är ett skönt, simpelt bus som man aldrig kan bli för gammal för om man är övertrött och heter Agnes.

Och efter det har jag en stark tanke på att krype ner i sängen hos Hallehalonkenstonkenfiliifjonken och hoppes att hon deler med sig utav sitt täcke så jag slipper danse till latinolåtar hele natten lång, jag har faktiskt en vit helg så så roligt ska vi inte ha det.

Sov i tid - Japp, det är mitt motto. Typ.

Natti natti amigos och småcitrusar,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar