söndag 18 oktober 2009

20 år och växtvärk (?)

Ja det är vad jag är och vad jag har. Jag är 20 överfyllda år och jag har, tro det eller ej, växtvärk!
Det känns iallefall som det. Ni vet sådär att det värker i benen och ni vet inte vad ni ska göre. Då ni skriker: PAPPA! Jag hal väskvälk..
Eller skriker: PAPPA! Jag har växtvärk. Det bror på om man kan säge "R" eller inte, personligen hada jag svårt med den busige lille bokstaven en längre tid. Men låt oss återgå till problemet.
Ja som sagt har jag fruktansvärt ont benena just nu utav någon konstig anledning.
Men tidigare idag var jag och mine käre vännor Matilda och Valeri och konkade och bar på min nyinköpta keyboard tvärs genom hele London, dvs från Denmarkstreet genom Oxfordstreet, ner till tunnelbanestationen, in på tuben, till Acton, genom Acton town och sedan upp för alle mine etttusenetthundrasjuttioelva trappsteg Det är ju inte den minste och smidigaste grej gud har skapat precis. Jag skulle hellre uttrycke mig som så att den är fruktansvärt otymplig, stor, krånglig och ja inget jobb för mine kattarmar.
Nyligen pratade jag med en gammal bekant och berättade om denne trevlige promenad som vi tog med min käre keyboard på och han sa:

F: haha, shit vad du kommer ha träningsvärk imorgon då.
Jag: träningsvärk..?!

Då fick jag ännu en utav mine uppenbarelser. Jag trodde att jag var vältränad, men icke! Så om jag får kramp i benen efter en dag på stan och lite bärande utav en keyboard är det nog dax att börje träne igen. Och ifall min gamle innebandytränare Mats Altin skulle läst det här skulle han nog tvinge ut mig att löpe nån mil sisådär. Och det vore bra för anners kommer jag ha ryggskott när jag är 25 och det vore ju olyckligt. Jag har inte tid med det heller för den delen.

Så imorgon ska jag räkne hur månge trappsteg det är upp till mitt rum och sedan ska jag göre en uträkning på hur månge gånger jag måste springe upp och ner för trappen för att bli i den form jag en gång var.

Men just nu skulle jag behöve massage, är sjukt stel i axlarna och det är ju aldrig bra för en sångare, skulle även behöve lite fotmassage känner jag.
Och nu till den store frågan: vem ska jag tvinge ta i mine fossar och trycke på mine stenhårde axlar en lördagkväll som denna?

Svaret på denna fråga kan ni nog alle liste ut själva så med det säger jag..
.. God natt,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar