torsdag 15 oktober 2009

It should have been done yesterday..

.. men istället la jag på ett kol imorse 07.00 och övade in det sista.
Övade så gott jag kunde igår men det gick inte alls bra och jag kände att det var dags att lägga ner när jag började snora mer och mer och fick harkla mig mellan varje mening.
Så när jag klev upp imorse kokade jag upp vatten och hällde i en skål och droppade i någre droppar calypus för att sedan andes in ångerna.
Det var min käre rumskamrat Marc som berättade för mig att jag skulla göre så, och som det funkade sen! Kände mig riktigt klar i rösten, det lät fortfarande lite nasalt, men ändå mycket bättre!
Väl på våran live performance som ägde rum runt 14.00 var jag snorig igen, jag hater snor!
Dock gick det mycket bättre än förra gången och jag fick riktigt riktigt bra kritik så nu mår jag som en prinsessa! Eller ja.. som en fattig student prinsessa som ligger i sängen och knarkar strepsils halstabletter och äter fruk, är som sagt sjukt trött utav antibiotikan så ska nog susse snart.


Night time is the right time .


En annan rolig grej, fast som dock inte är så rolig för mig just nu är att jag hade en plats på en Masterclass med en man som har turnerat med artister som Michael Jackson och Alica Keys, han var även ansvarig director under micheals konsert, grym kille!
Och nu ikväll var denna masterclass  som jag tyvärr valde att inte närvara vid pga 2 skäl:
1. Jag är så frukansvärt trött och sliten och skulle inte orke anstränge mig en sekund för att höre vad han säger.

2. Om jag skulle ställa mig och sjunga inför honom (en audtion, som vi skulle göre) så vill jag självklart vare i min bästa form, känns inte så bra att ställe mig där och bare kunne prestere 50 % utav det jag vet att jag kan.

Men som tur är så finns det mera chanser och just nu vill jag koncentrere mig på skolan.


Nu ska jag med glädje fortsätte mitt svullande av halstabletter och mitt önsketänkande att du vore här - jag har hört att om man önsker något riktigt mycket så slår det in?
- det har iallafall min mamma sagt :)


Du vet att jag sakner dig. ,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar