onsdag 14 oktober 2009

Blues, briller och svarta hattar

Jag anlände nyss till Churchfield road 67, även kallat mitt nye hem, för att fortsätta mitt inlärande utav Born under a bad sign - vilket är en frukansvärd dyster, ledsam och tråkig blueslåt som vi ska ha på våran LPW imorgon.
LPW, även kallad Live performance workshop är en lektion som vi har en gång i veckan och där vi uppträder med olike låtar som sedan våra lärare ska bedöma och ge kritik för. Riktigt lärorikt men samtidigt lite läskigt.

Så eftermiddagen har tillbringats en hel del på skolan men mesta dels hos mina nyfunna vännor, Val och Matilda. Efter ett tappert försök att lära oss denna låt så gav jag upp för ett slag och begav mig hemåt.
Jag är fortfarande inte frisk och antibiotikan ger mig huvudvärk och gör mig så trött att jag skulle kunne somne ståendes. Väl hemma tänkte jag att det vore en bra ide att äta något så att jag skulle kunna få mer kraft att öva.
Sagt och gjort och mätt och belåten gick jag upp på mitt rum för att återigen ge ett försök till denne låt och vad hör jag?
- Jo, min rumsgranne som förövrigt är heavy metall musiker spela och sjunge för fulla muggar.
Jag skulle väl kunna fatta mig kort och säge som så att jag varken hör eller förstår vad jag tänker och jag känner längre inte av min huvudvärk tack vare hans val av musiksmak som borrer sig in i min hjärna och äter upp alle mine tankar som egentligen borde vare där.

Så bad och öronproppar en bra ide för tillfället.

So long!

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar