lördag 25 juni 2011

Midsommar - det finns inget dåligt väder, bare dålige kläder

Jag har världens bästa pojkvän!
Igår var det ju midsommarafton som alla svenskar vet (har folk från olike länder som läser så jag förklarer lite snabbt om midsommar)
och för mig är det min abseluta favorit tradition! Julafton och nyårsafton ligger också väldigt högt upp på listan men midsommar är verkligen speciellt för mig.
Och iår så befann jag mig här i London och var lite små less att jag inte skulle fire den som alla andra där hemme.

Men då har älskling fixat en midsommar fest just för att han vet hur mycket det betyder för mig.
Allt var helt perfekt, maten, vädret, vännorna, platsen, verkligen allt! Tills ca 1 timme innan vi ska mötes upp då himlen öppner sig och regnet vräker ner..

För oss svenskar är det lite tradition att ha regn på midsommar (som mamma alltid säger: det finns inget dåligt väder, bara dåliga kläder), men det var rätt svårt att övertyga ett gäng engelskmän som inte ens har en aning om vad midsommar är att följe med ut till en park i regnet och leke lekar så vi bestämde oss för att stanne i Lew´s hus och vare i trädgården där han satt upp ett stort party tält.
Vi bestämde att vi får ta det fysiska aktiviteterna en annan dag när det är sol och varmt, haha!

Lewis, hans pappa och Andrew gjorde tillochmed en midsommarstång, sjukt söt!



Nu är det mindre än ett dygn tills man står på svensk mark igen,



Puxx

Agyness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar