måndag 14 mars 2011

Happy birthday Dear Dawn - Happy birthday to You

Idag är det Lewis mammas födelsedag så jag har inte sutte vid datan så mycket.








Så vi bakade lite kaker och cupicakes. Just nu håller Lew på att baka snickers kaker som är typ snuskigt goda, så jag tänkta slänge iväg receptet här -

Ingredienser

350 g jordnötssmör osaltat med crisp
2 dl sirap
2 dl socker
9 dl cornflakes
200 g ljus choklad
florsocker

Gör så här

1. Blanda jordnötssmör, sirap och socker i en kastrull. Hetta upp blandningen under omrörning utan att den kokar.
2. Häll smeten i en bunke, tillsätt cornflakes och rör ihop.
3. Lägg blandningen över en plåt och kavla ut den. Den bör täcka 3/4 av plåten.
4. Smält chokladen i ett vattenbad eller mikro och bred över kakan.
5. Låt stå kallt tills chokladen har stelnat och skär sedan i bitar. Pudra florsocker över, använd en jordnöt eller cashewnöt för att få ett min mönster.


Jag gör även en nyttigare version eftersom Ben, Lew´s bror är proffessionell Rugy spelare och är just nu på diet - och om jag ska vare helt ärlig föredrar jag den nyttige versionen jag med, den är inte like söt. Slänger iväg ett recept på den en annan dag :)

Grattis på födelsedagen Dawn - Jag älsker dig!
Nu blir det familjemys i soffan,

Puxx

Agyness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar