lördag 5 december 2009

exam . fashion show . sjuk . mys . musik

det är väl en lätt och smidig sammanfattning på min vecka men detta inlägg vore fruktansvärt kort och tråkigt om jag sparade det så och inte skrev någe mer så here we go:

Måndag: skola tills 18.00, hem till Matilda och Val för middagskok, 20.00 tillbaks på skolan för rep.
21.00 hem till paul för att spele musik.
22.00 går hem och speler lite piano för att vänte på att Lewis har repet klart inför deras reklamspelning.
00.00 pankakslagning - och ja! jag kan vände pankakerna i luften.

Tisdag: Våran lediga dag från skolan vilket alltid resulterer till Matilda och Agnes dag. Övade en massa inför våran exam i Accompaniment Workshop. Skrev även klart låtarna inför våran exam i songwriting.

Onsdag: Exam i songwriting, åkta direkt efter skolan till Tooting för genrep med fashion showen.
Kom hem till Acton 01.30 och min sötnos stod i regnet och väntade på mig vid stationen.
Han sa att han inte vela att jag skulla gå hem själv på kvällen.

-Hur söt får man va?!


Torsdag: Skulla börje skolan 09.30 men förste lektionen blev inställd så istället började jag 11. GRYMME SKÖNT!
Slutade 18.00 och åkta rake vägen till Tooting för förste showen.
Den gick jätte bra! Sjung fel på ett ställe men what to do.
Kom hem runt 23.30, möter upp Lewis och går till deras hus.

Min favorit Mike var hemme och då sluter det alltid med att jag sitter och snacker skit med honom eller speler masse musik.
Och nu var det nämligen så att jag hada sett en kille på fashion showen som skulla passe honom som handen i handsken, han var dansare och Mike sångare - hur bra kan det bli?
Så jag måste ju hålle min käre vän uppdaterad. Efter 3 timmar kom Lewis ner och kollade på mig med sine mörkbrune nalle ögen och säger:
- I have nothing to do, i´ve been watching the Svambob movie 3 times now.
Fick lite dåligt samvete så kända att jag kanske borde offre lite tid för honom istället.


Fredag: Exam i Accompaniment Workshop. Vi skulla vare i två par och först skulla den ene spele "easy" med Lionel Richie och den andre sjunge, sen byta plats. Det gick jätte bra för mig och Matilda och jag är mer än nöjd.
Åker direkt efter skolan till Tooting för siste fashion showen.
Den gick grymme bra, glömda inte ens bort texten.
Åkta hem för att plugge i nån timme men bestämmer mig för att gå ner på puben till resten av mine vännor runt 01.00 snåret.
När puben stängde så drog vi hem till Matt´s hus och var väl kvar där tills 04.00 någon gång då vi bestämda oss för att dra oss hemåt.



Gårdags kvällen var underbar, när vi kom in på bakgården till Matt´s hus så måste man gå upp för en svart "stegtrappa", ni vet en sån där som man alltid ser på tv.
Så när man såg trappan mot den orange tegelväggen och man hörde blues gitarr - och munspel med sång genom den öppna dörren, det var självklart regn och en underbar person höll min hand då kända jag:

- Det här är England, London, Livet !


Det gav verkligen en sån där oslagbar känsla och gud vad jag älskar´t!


Living the dream honey ,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar