måndag 19 oktober 2009

Engelskt nr !

Idag har jag och Matilda suttit hele förmiddagen med en förbannat svår och strulig uppgift, hur vi än försökte så fungerade det inte! Vi satt i två timmar och misslyckades innan vi insåg att nej, vi får fråge läraren idag och helt enkelt komme dit utan att ha gjort uppgiften.
Vi kollade på klockan och såg att vi hada jätte bråttom!
Så när vi hetsade iväg till skolan i tron om att vi var sen, var ingen där?! Inte ens läraren. Klockan var 1 minut i 3 vilket var tiden vi skulle börje. Så vi blev en aning förvånad och funderade på om alla var sjuke? Med tanke på att i fredags satt vi hele bunten och snorade och inte mådde allt för bra.
Men det kändes ju lite ologiskt att verkligen alle inkl. läraren skulle vare sjuk så vi runger en klasskompis.

M: Hej!
T: Hej..!
M: oj, är du sjuk?
T: aa.. jag ligger i sängen och mår jätte dåligt..
M: stackare :( vi som tänkte runge till dig och fråge om vi hada bytt klassrum eller nått, för vi sitter utanför men ingen är här och det är låst?
T: men har ni inte fått smset?
M: näe? vilket sms?
T: om att förste och siste lektionen idag är inställd?

Då kom vi på att både jag och Matilda är registrerade med våre svenske nr, dumdumdum!
Lite onödigt att sitte och hetsplugge hele morgonen och att halvt som halvt springe till skolan, men aja, om vi ser posetivt på detta så var vi ju inte sen iallefall.

Så idag har vi alltså haft en lektion med 5 personer. Mycket skönt om ni fråger mig, vi lärde oss en hel del och kom igenom dagens lektion väldigt snabbt.

Så nu klockan 20 - 23 har vi ett rum bokat på skolan, så nu ska vi dit och repe. Är sjukt peppad inför Lpwuppträdandet på torsdag!


Nu blir det käk sen språngmarsh till skolan för jag känner mig lite sen redan.


FÖRRESTEN! Jag har bokat biljett hem nu, det är så månge som jag sakner nå otroligt där hemme så det ska bli grymme skönt att få komme hem ett slag.


Ses snart,

Agnes

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar