lördag 23 juli 2011

Tack Marc Cherry


Desperate housewives
är en serie jag aldrig gillat.. Inte ens lite..
Jag har alltid tyckt att det är alldeles för mycket drama för min smak. Sådär så man blir riktigt irriterad på hur karaktärerna beter sig och att man önsker att man kunde göre något åt just deras beteende haha! Självklart förstår jag ju att det är det som är meningen, att man ska bli provocerad och älska att hate dem.


Men nu i våras hade jag lite problem med att sove då jag var mycket uppe i varav hele tiden och för att somne bruker jag alltid kolle på tv eller så och då blev det helt enkelt att jag började titte på DH och jag måste bare konstatere att det är helt genialt.
Serien är enligt min mening väldigt genomtänkt och djup och vilken inspiration den ger mig! Helt sinnes!
Efter att jag började följe serien har jag fått så mycket nye ideér till musik matrial så nu känns det fruktansvärt roligt att skrive låtar igen.

Så Tack Marc Cherry för detta!

/

Desperate housewives is a series I´ve never really liked.. Not even a little bit..
I´ve always thought it was to much drama for my taste and that I do get annoyed at the characters behavior. Most of the time I do wish that I could walk in through the TV screen and do something about it haha!
Off course I know that that´s what they want - to provoke us and make us love to hate them.

But earlier on this spring I had problems sleeping and couldn´t relax cause I had loads of things going on in my head, and one thing that always helps me sleep is to watch something like a TV show or a movie. So simple as that I decided to start to watch DP and I have to say that Desperate housewives is genius!

In my opinion, the series is really thought through and very deep, and it gives me an incredible inspiration! It´s insane how much it does for my creativity!
After I started to watch the show I´ve got so much more ideas to new material for my lyrics and music, so now it feels so much more fun to write songs!

So Thank you Marc Cherry




Puxx

Agyness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar