onsdag 4 maj 2011

Le mot and och le mot dig själv

"Ibland vaknar man på morgonen och känner sig deppig eller man går omkring och känner att man "lost".

Jag har gjort de många gånger men jag har lyckats att skaffa mig styrka genom att sätta mig ned och fundera, forska och läsa mycket psykologi.

Jag har då kommit fram till följande:

För att lyckats, för att nå till toppen går man igenom tuffa perioder i livet. Detta utsätter Universum dig för att du ska bli starkare som människa, för att du ska bygga dig en grund att stå på.

Universum utsätter dig för långa, tunga och jobbiga dagar för att du ska bli stark och för att se ifall du är redo att uppnå ditt mål.

Och just när det är som jobbigast och det är som mest att tänka på det är då du ska blunda och påminna dig själv vad ditt mål, vad din dröm är!


Öppna sedan ögonen och fortsätt att kämpa!

Le mot andra och le mot dig själv!"


Det här är någre ord från en näre vän till mig som alltid ger mig sådan energi och pepp - jag har på senaste inte mått sådär kanoners och en del grejer har hänt som kanske inte är sådär rolige som resulterer att man blir väldigt nere och orolig. Då är det alltid skönt att ha något att stödje sig emot - även om det bare är fine ord.


Det här är en gammal text som jag hittade från min vän men som ger mig ny enerig varje gång jag läser igenom den.


Puxx


Agyness

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar